Közösségünk

.

Kapcsolat

Cím: 4225 Debrecen, Március 15. u. 70.

E-mail cím: gargyasandor@gmail.com

Honlap: www.jozsavet.hu

Facebook: facebook/jozsavet

Tanácsadás, cikkeink
2017.12.14 08:56

Kutya-elhízás

10 ok amiért nem szabad hagyni, hogy elhízzon a kutyánk...

Tovább a cikkhez>>>>

• Kölyök korban az elhízás súlyos felnőttkori ízületi panaszokat fog okozni, melyek gyakran még műtéttel sem orvosolhatók 100%-osan, így egész életében folyamatos fájdalomtól szenved a kutya.
  • Ízületgyulladások, mozgásszervi panaszok felnőtt korban történő elhízáskor is, mert túlzott teher nehezedik a kutya ízületeire, arthrozisok, deformitások alakulhatnak ki. Ezek hatására nehezebben és kevesebbet mozog a kutya, ami még jobban fokozhatja az elhízást.
  • Szív-, érrendszeri és légzőszervi betegségek. Ugyanúgy náluk is magasabb kockázata van ezen betegségek előfordulásának, mint az embereknél, elhízás esetén.
  • Cukorbetegség kialakulását elősegítheti.
  •  Altatási és műtéti kockázatok magasabbak.
  •  Fertőzések, elsősorban bőrfertőzések. A súlyos fokú elhízástól gyengül az immunrendszer.
  •  Daganatos megbetegedések kockázata magasabb lehet.
  • A zsírfelesleg megzavarhatja a belső szervek normális működését. Vese és májkárosodást is okozhat, többek között.
  • Az elhízás felboríthatja a hormonháztartást, így további szövődmények alakulhatnak ki. Szuka kutyák akár nehezebben vemhesülnek.
  •  A kutyánk „ellustul”, nincs kedve játszani, szaladgálni, részt venni az életünkben.

+1: Lerövidítheti a kutya várható élettartamát, rontja az életminőségét!

Honlap készítés